Июль 22, 2018
МедиаБизнес
Пользователь
Пароль
 
ТВПрессаРадиоНаружкаКиноDigitalAmbient
НОВОСТИ
Май 16, 2018

Як ми зробили районну газету важливим джерелом інформації для громади: досвід газети «Край»

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Версия для печати

7 тисяч переглядів та 300 поширень – усього за 7 годин невдалого для ФБ робочого часу доби. У підсумку ж охоплення склало 44,3 тис. осіб, пост був 462 рази поширений читачами, загальна кількість натискань на допис сягнула 5855. І все це – у Городенці на Івано-Франківщині, де в районі не більше 45 тис.мешканців. Розкладаю все покроково – перш за все, щоб показати, що вчорашнє комунальне видання є дуже важливим джерелом інформації для громади. Якщо давати той контент, який потрібний людям.

Районній газеті «Край» у жовтні 2017 року виповнилося 27 років. Для «районок», чий вік складає 80 і більше років, ми – молодь. Раніше це було комунальне видання, а у 2017 році ми пройшли реформування – тобто роздержавилися – і стали ПП «Медіацентр «Край», який стрімко набирає обертів як успішна місцева приватна медіакомпанія. Звісно, нам це робити не легше, ніж будь-кому: у місті Городенка проживає 9500 мешканців, а у районі - близько 45000 (хоча, без тих, хто за кордоном на заробітках, можливо, у районі сьогодні менше, ніж 45 тис. мешканців). Реклами на місцевих ринках небагато, та й у населення грошей не вистачає багато на що. Проте ми вважаємо, що якісне медіа – це велика цінність і для громади, і для місцевого бізнесу, і для влади. Адже «своя сорочка ближча до тіла» - люди хочуть читати про себе, про сусідів, про новини району більше, ніж про макроекономічні тенденції. Ми так і будуємо свою роботу з контентом – що робити його важливим і цінним для людей, для громади. І жодної «джинси»! На мою думку, виходить непогано. До речі, із зростанням аудиторії збільшуються і наші доходи. Але про все по черзі. Пропоную вашій увазі те, що нам вдалося систематизувати.
pogorelov3.jpg
Цей успіх будувався більше року. На початку 2017 року я довідався про Програму розвитку гідроенергетики до 2026 року, в якій заплановано будівництво 6 ГЕС на Дністрі. Терміново вивчив питання, і побачив, зокрема, що 2 з тих 6 ГЕС матимуть безпосередній вплив на життя мешканців нашого району – адже є абсолютно чітка загроза затоплень двох сіл. Знайти цю інформацію виявилося непросто – довелося докласти зусиль, але в альтернативних джерелах, а не у проектній документації (!), така інформація знайшлася.
У січні-лютому 2017 року газета "Край" вийшла із двома передовицями (а також, звісно, ми зробили відповідні пости на ФБ), але тему помітили хіба що колеги. Так, тернопільське онлайн видання передрукувало нашу першу сторінку, але поставило свій екстра-заголовок - https://www.tenews.org.ua/post/view/1524039228-zhurnalisti--sfotoshopili--apokalipsis-na-dnistri-cherez-budivnictvo-ges

А от читачі крик газети "Край" тоді не почули - люди були зовсім не в темі, а ЗМІ про це майже не писали. Важко сказати чому – чи не вірили в реальність проекту, чи не звертали уваги, чи тему свідомо не пускали "в люди". Проте зазначу інше: в обласній раді ця тема, хоч була і не нова, але йшла переважно "попри вуха" ЗМІ. Тому я вирішив особисто їхати в село Городницю – саме там ризики є найбільшими. Так, одна з гребель мала б розташовуватись приблизно за два кілометри нижче за течією в с. Печорна. Враховуючи площу затоплення 260-400 га землі вище дамби й розміщення Городниці в низині поміж двох горбистих берегів та на повороті ріки – незатопленою мала залишитися лише невелика частина цвинтаря, розміщеного на схилі пагорба. Необхідну інформацію я довго шукав в Інтернеті, аж поки не наштовхнувся на тоді ще маловідому групу у Фейсбуці "Врятуй Дністер від ГЕС". Там були опубліковані детальні карти річки в районі кожної з шести запланованих ГЕС та описи ймовірних наслідків.
Отже, ми підготували поїздку: подзвонили до сільського голови, до активних селян та домовилися про організацію зустрічі з мешканцями – щоб розказати їм про те, що планується, і якими будуть наслідки будівництва ГЕС. Сільський голова Городниці Дмитро Коломийчук організував схід села просто посеред зимової вулиці (це було 31 січня 2017 року), і саме тут людям уперше пояснили загрози. Виступав і я, розповідав про те, що дізнався з проекту будівництва ГЕС, і закликав стежити за "Краєм" і його ФБ-сторінкою. Люди були шоковані, адже перебували в повному невіданні. Також ми залучили до висвітлення й обласну ТРК "Карпати" із Франківська – адже там працює молода журналістка Вікторія Ковцун із нашого придністрянського села Семенівки. Отже, їй ця проблема не байдужа. Опісля вона також зробила відмінний телесюжет.

На фото – той пост на сторінці «Краю» у ФБ, з якого все почалося…
pogorelov-krai.jpg
 
А вже 10 лютого 2017 року відбулася сесія сільської ради Городниці, куди приїхав і "Край", і тернопільські активісти, і депутати. Городенківських депутатів і влади, окрім мене, депутата міської ради, не було. Сесія прийняла негативне рішення – іншими словами, підтвердила рішення громади виступити проти проекту будівництва ГЕС на Дністрі. Одразу ж на ФБ сторінці "Краю" з’явився відповідний пост. Це була перша публікація, охоплення якої перевалило за 4 тис. осіб. Сільському ж голові Городниці я порадив у рішенні зафіксувати і заклик до районної та всіх сільських рад, щоб вони прийняли аналогічні рішення. Коле це рішення було ухвалене – ми його, звісно, одразу опублікували.
Потім – протягом доволі тривалого періоду – ми тримали тему у фокусі уваги. Були і передовиці у газеті «Край», і перепости публікацій активістів, історичні фільми, архівні відео, і світлини молодих людей на обмілілому Дністрі із плакатами проти ГЕС … Відбулися сесії рад, до яких із закликом звернулася сесія сільради Городниці. Все це ми поширювали. Як ви бачите з діаграми – майже 3 квартали ця тематика охоплювала від 2 до 4 тисяч осіб. Ми тримали руку на пульсі, а людей інформованими, повертаючись до питання про будівництво ГЕС на Дністрі за найменшого приводу. Хочу окремо підкреслити, що після рішення районної ради заступник її голови Галина Дідич звернулася до «Укргідроенерго» із проханням про зустріч. Але впродовж тривалого часу відповіді не надходило. Та ми продовжували тримати тему в полі зору. І після такого привернення уваги, після численних публікацій «Краю» через багато місяців врешті-решт «Укргідроенерго» підтвердило, що зустріч відбудеться. «Край» опублікував і саму відповідь (охоплення склало 6886 осіб!), і декілька разів нагадував громаді, щоб не забули прийти на зібрання. Фактично, наші публікації у 2018 році – починаючи з 14.01.2018 – не мали охоплення, меншого за 6 тис. А стрім із зустрічі громади району в Городенці з представниками «Укргідроенерго» щодо будівництва ГЕС на Дністрі побив усі рекорди та увійшов у топ-5 наших стрімів із найбільшим охопленням аудиторії у 2018 році.
Отже, ця історія – саме про контент, важливий для людей. Адже якихось особливих технічних засобів ми не використовували. Для запису усіх наших відео ми використовуємо звичайний смартфон, але з доброю відеокамерою. Ним робляться і відео, і стріми. Ми навіть пішли далі і провели в редакції першу дискусію, яку транслювали у ФБ. Після чого коментатори привітали "Край" із початком телебачення в Городенці. Щоб організувати цю «трансляцію», я закріпив смартфон на маленькій тринозі (придбаній за 100 гривень), а триногу встановив на гірці з тумбочок. Навпроти за столом розмістилися шість учасників дискусії. Ми придбали мінеральну воду, поставили гарні склянки – все зробили як належить. А сама дискусія була на тему бродячих собак. Але то вже наступна історія…

Звісно, історія з будівництвом ГЕС на Дністрі ще далека від завершення, і ми продовжуватимемо гуртувати громаду навколо цього важливого питання. Але на відміну від окремих «випадкових» тем, які можуть вибухово зібрати велику аудиторію (приклади таких тем – у окремій таблиці), ця тема показує і силу місцевого медіа, і його важливість для життя та розвитку громади. Адже за рік ми згуртували людей навколо питання розвитку території, пояснивши їм те, про що вони і не знали, і не здогадувались. А без нас точно не дізналися б. Ми пишаємося своєю роботою, своїми результатами і тим, що маємо чітке підтвердження того, що робимо все правильно. За цей рік, відколи ми стали приватним бізнесом, ми були вимушені підняти передплатну ціну в півтора рази – але тираж газети не впав, а дохід навіть збільшився. Про це я теж планую розповісти окремо.
pogorelov-krai2.jpg
 

pogorelov-krai1.jpg



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Висновки
1. Місцеві медіа – сильні як ніколи. На якісну місцеву інформацію є великий попит, точніше навіть сказати дефіцит. Наш досвід – районної газети «Край» з Городенки на Івано-Франківщині - доводить: буде якісний контент – буде і аудиторія.
2. Реклама у місцевих медіа – дуже ефективна. Звісно, мова про якісні медіа, насамперед, і про не менш якісну рекламу. Але на першому місці все ж теза про те, що і для місцевого бізнесу, і для місцевої влади сьогодні пріоритет – саме розвиток співпраці з місцевими медіа, а не пошук інших рішень, які здаються дешевшими та легшими в реалізації. Далеко не факт, що такі «кустарні» рішення дадуть очікуваний ефект, а не будуть марнуванням часу та грошей. 
3. Роздержавлення – це і стимул, і можливість. На Івано-Франківщині з 22 комунальних газет реформувалися лише 3. Це – свідоцтво великої інертності обох сторін, і депутатів, і медійників. Але це також і великий мінус для громади. Приклад «Краю», маю надію, змусить задуматися хоча б ще 3-5 редакторів: а чи не варто швидше робити новації та разом із громадою включатися у підвищення ефективності реформ для мешканців, у розвиток території? Адже це ніхто не зробить, окрім тих, хто живе і працює на вашій землі.

І насамкінець - велика подяка усьому колективу газети за якісну журналістську роботу! Також хочу подякувати Олексію Погорелову, президенту Української Асоціації Медіа Бізнесу, який є автором ідеї цього матеріалу – саме він підказав мені що і як потрібно проаналізувати, яку інформацію зібрати та як створити цей унікальний матеріал. Також хочу подякувати проекту ОБСЄ «Підтримка сталого реформування державних та комунальних ЗМІ», усім його консультантам та особисто Марині Безкоровайній, координаторці проектів ОБСЄ в Україні, за величезний внесок та особисті зусилля, без яких газеті «Край» було б важче долати цей нетривіальний шлях від комунальної районки до приватного медіацентру. 
Ми пишаємося тим, що «Медіацентр «Край» є членом УАМБ, постійно отримуємо підтримку та цінні поради колег, та дивимося у майбутнє із великими сподіваннями. Адже розвиток нашого молодого приватного підприємства як вільної та незалежної медіакомпанії, а також успішного місцевого медіа бізнесу, залежить від розвитку нашого краю, території, місцевого бізнесу в цілому та окремих громадян. И ми будемо продовжувати докладати щоденних зусиль до того, щоб бути ефективним партнером і для бізнесу, і для громади.
 
pogorelov-krai0.jpg



 
 
 
 
 
 

Ігор Терлецький, головний редактор ПП «Медіацентр «Край» (м.Городенка, Івано-Франківська область)


Добавить комментарий

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирный Курсив Ссылка Цитата


Защитный код
Обновить








Rambler's Top100 Если Вы заметили ошибку, пожалуйста, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter