Листопад 19, 2018
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Вересень 3, 2008

Тетяна Єфименко: «Такого значного подорожчання нами не прогнозувалося»

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

Генеральний директор найбільшого видавничого дому «Український Медіа Холдинг» Тетяна Єфименко розповіла «МедіаБізнесу», що 2008 р. видавці наразилися на суттєве подорожчання паперу й експедування. Однак, за її словами, рекламні доходи ВД поки що зростають, як і прогнозувалося, – на 20-25% за рік, що дозволить скрасити і перекрити неочікувані витрати. Що ж до планів ВД, то він має намір розширити лінійку глянцевих журналів та наростити кількість точок розповсюдження преси.

 

- У яких сегментах друкованої преси спостерігається найбільша динаміка зростання аудиторії?
- Загалом ринок читання порівняно з минулим роком скоротився на 4%. Негативна динаміка спостерігається у масових видань, позитивна - у нових проектів, багато з яких нішеві. У зв'язку з тим, що нові продукти видавці запускають у рекламоємних сегментах, зростання аудиторії у деяких із них залежить не так від попиту читачів, як від пропозиції видавців. Якщо говорити про динаміку в принципі – вона могла би бути помітнішою у нішевих проектах, а також проектах із середнім та малим накладом, але її важко підрахувати. Ринок досліджень в України недосить розвинений. Дуже маленька вибірка, не можна правильно виміряти маленькі нішеві аудиторії.

- Коли буде змога виміряти аудиторію нішевих видань точніше?
- Коли видавці будуть готові платити більше за дослідження. А видавці зможуть платити тоді, коли наш рекламний ринок збільшиться. Сьогодні видавці намагаються вийти з цієї ситуації і, скоріш за все, вже цього року буде проведено аудит досліджень, які наразі проводить TNS.

- Що дасть цей аудит? 
- Допоможе видавцям сформулювати чіткіші вимоги до досліджень, зокрема і щодо розміру та параметрів вибірки. Сподіваюся, наступного року зміни відбудуться.

- Яке зростання рекламних надходжень спостерігається цього року?
- Є різні дані, але оскільки я оптиміст, я вважаю, що зростання буде на рівні 25%. Якщо бути реалістом, то на рівні 20%. По деяких своїх проектах ми спостерігаємо дуже добру динаміку, а по деяких – незначну. По масових проектах динаміка нижче, ніж по спеціалізованих. Під масовими проектами я маю на увазі «Теленеделю», «Комсомольскую правду», «Аргументы и факты». Динаміка «Фокуса» у рази перевищує динаміку «Теленедели», але обсяг «Фокуса» не такий і великий. Треба також враховувати, що для преси друге півріччя завжди краще. Хочеться, звісно. більшого зростання, тому що наш ринок ще далекий від насичення.

- Які проекти дають УМХ найбільший прибуток?
- Наш флагманський проект – «Теленеделя». Успішними є всі старі проекти – КП, АИФ, «За рулём». А неприбуткових ми не тримаємо. У лютому минулого року випустили «Авто и цены». На сьогодні цей проект уже прибутковий, і ми вважаємо, що півтора роки - дуже добрий показник для нашого складного ринку.

- Які напрями будете посилювати надалі?
- Обов'язково посилимо глянець. Якщо подивитися на нашу лінійку, то видно, що ми дуже добре почуваємося у масових сегментах. У спортивному сегменті ми фактично єдині – всі решта далеко позаду нас. А у глянці у нас ще мало проектів, і ось цей напрям ми будемо посилювати. Ще, мабуть, підсилимо автомобільний сегмент, бо там добре зростання і добра аудиторія. 

- Які проекти запустите у найближчому майбутньому?
- Запуск п'яти-шести нових проектів планується наступного року, поки не можу назвати, яких саме. Деякі з них будуть ліцензійними, частина – власними. Це будуть глянець і авто. Для нас принципово важливо стати лідерами у глянцевому сегменті. Скоріш за все, треба буде зробити щось нішеве, як «Архидея», спрямоване на найбільш заможну аудиторію. Наприклад, «Архидея» спрямована на людей, які роблять ремонт вартістю від $1,5 млн. До ділового сегменту не підемо, бо в цьому сегменті в Україні має бути максимум дві газети, а їх зараз мінімум чотири. Імовірно, будемо посилювати «Фокус» якимись близькими до нього роектами, але у ділові щоденні – ні. Цей ринок уже перенасичений.

-Чи відбувається перетікання аудиторії до Інтернет-версій ваших видань?
- На сьогодні Інтернет в Україні ще не так поширений, аби можна було очікувати перетікання з друкованої до цифрової версії. Але те, що Інтернет-проектами ми беремо нову аудиторію, – эце безумовно. Напевне є люди, котрі читають і принт-версію, і Інтернет. Це ті, що люблять інформацію в будь-якому вигляді. Але у те, що людина перестане купувати журнали заради Інтернету, я не вірю. Може, так і буде, але навіть не за п'ять років. Інтернет зараз – це нова аудиторія, та, яка або взагалі не читала пресу, або читала, але дуже нерегулярно.

- Чи будете підвищувати роздрібні ціни на видання, ціни на рекламу?
- Так, але роздрібні - максимум відсотків на 10 на рік. Споживацькі ціни сильно підвищувати не можна, тому що висока конкуренція цього не пробачить. І у принципі преса що далі, то більшою мірою живе за рахунок продажів реклами. Ціни на рекламу наступного року підвищимо на 15-20%, у межах медіаінфляції.

- Цього року папір подорожчав на 30%. Які інші статті витрат зросли, чому?
- Папір справді дорожчає. Пов'язано це з тим, що виробництво енергоємне, і ціни на пальне зростають. В Україні немає паперового комбінату. Газетний папір купують у Росії, мелований – у європейських країнах. Ціни на європейський папір номіновано у євро, і коли у нас зростає курс євро, зростає й ціна на папір. Виробництво мелованого паперу скорочується, а попит – ні, тому ціна зростатиме й надалі. Гадаю, максимум на 30% на рік. Зазвичай ми закладаємо зміни цін до бюджету, але цього року такого значного подорожчання нами не прогнозувалося. Є ще одна проблема, котра застала нас зненацька. Експедування подорожчало на 70%, а ми очікували не більше, ніж 30%. Знов-таки, це пов'язано зі зростанням цін на пальне. За класикою видавничого бізнесу, на кожній торговельній точці має залишитися один примірник видання. Якщо не залишається – значить, видавець штучно стримує наклад. По дорогих журналах цей залишок видавці забирають - наприклад, аби продати його дешевше. І ось зараз, як мені відомо, багато видавництв припинили возити ремісію, бо це занадто дорого. Журнали залишаються у контрагента. З експедуванням в Україні все складно. Немає жодного національного якісного експедитора. У витратах на виробництво папір займає 60%, друк - 30%, експедування – 10%.

- Як розвивається ваша дистрибуторська мережа «Твоя преса»?
- На сьогодні вона є лідером за кількістю торговельних точок в Україні - зараз у нас 853 точки, частка ринку - близько 10%. Хочемо довести кількість точок до півтори тисячі. Але це буде не скоро, тому що на легальне відкриття однієї точки йде у кращому разі рік і три місяці та близько $30 тис. Для того, аби отримати точку у місті, потрібне рішення міської ради, пожежної частини, дозвіл на торгівлю і таке інше. Грубо кажучи, всі чиновники, що є у місті, мають поставити свої підписи. Найближчим часом плануємо відкрити точки у Харкові. 

- Чи зростає частка продажів через супермаркети?
- Частка супермаркетів зростає і зростатиме надалі - торговельних центрів стає більше, цей риное ще не насичений. Але все-таки це складний для видавця канал розповсюдження, тому що в ньому є подвійна націнка. Роздрібним підприємствам, які продають пресу у супермаркетах, потрібна націнка, та супермаркету теж потрібна націнка. Виходить дуже дорого. У Києві частка цього каналу становить близько 20%. В інших регіонах по-різному. Але ця частка не для всіх сегментів преси однакова. Супермаркети ефективні, наприклад, для глянцю і геть не ефективні для щоденних газет.

Максим Кутик


Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть її й натисніть Ctrl+Enter