«Країна» відклала старт
|
|
Запланований на 14 листопада вихід нового україномовного журналу
«Країна» відклали через економічну кризу. Зараз у редакції випустили
кілька пілотів майбутнього тижневика й обіцяють, що на торгівельних
ятках «Країна» з’явиться до кінця року. Хоч найімовірніше й трохи
меншою за об’ємом, ніж планувалося.
Про те, що старт тижневика переноситься «Медіабізнесу» повідомив Сергій Матяш
– комерцiйний
директор ТОВ "Видавнича група "Нова iнформацiя", яке також видає
«Газету по-українськи». «Запуск проекту планували ще навесні, а зараз
зовсім інша ситуація, – зауважує Матяш. – Найближчі два тижні ми будемо
перераховувати бізнес-план і "відшліфовувати" проект. Через скруту з
папером переглядаємо об’єм журналу». Зі слів Матяша, найімовірніше
замість запланованих 80 сторінок, доведеться скоротити журнал до 64.
Наклад перших номерів складатиме 15-25 тисяч примірників і буде
орієнтований на Київ, Львів, Полтаву, Вінницю, Черкаси та інші міста з
чисельністю населення понад мільйон чоловік.
За інформацією «МедіаБізнесу», журнал
буде складатися з трьох розділів: «події», «коментарі» та «люди і
речі». У першому розділі журналу планують публікувати основні новини
тижня у тематичних рубриках: «Герой і Україна», «Запитання», «Дати»,
«Культура». Другій розділ подаватиме коментарі експертів. Остання
частина журналу цілком відведена суспільним темам. «Мій рід»,
«Портрет», «Історія», «10 улюблених книг», «Тусовка», «Їжа», «Гардероб»
– це лише кілька рубрик, що будуть у третій частині.
Згідно з концепцією, журнал орієнтований переважно на киян та мешканців
райцентрів віком від 20 до 50 років із вищою освітою. Робити журнал
буде практично та сама команда, що зараз випускає «Газету
по-українськи». Візуально «Країна» не обтяжена текстами: під фото й
статті відводиться майже однакова площа. Журнал міститиме авторські
колонки. Для пілотних номерів тижневика їх писали Юрій Андрухович та Андрій Бондар.
Як і журнал «Український тиждень», «Країна» буде виходити по п’ятницях. Втім головний редактор «Українського тижня» Роман Кульчинський
переконаний: новий проект читачів у його видання не відбере. «Чим
більше буде україномовних видань, тим краще. Пиріг великий – вистачить
на всіх, – каже він. – До того ж, наскільки я знаю, у «Країні» більше
уваги буде приділено життю, і майже не буде політичних тем – цим вони
відрізняються від нас. Думаю, читачі просто замість того, щоб купувати
один журнал, будуть брати два». Водночас Кульчинський додає: тижневику
«Країна» ще доведеться завоювати свою аудиторію, а це справа нелегка.
«Видавець Джед Санден казав, що на запуск «Новинаря» витратив близько
двох мільйонів доларів, – пригадує Кульчинський. – Десь стільки могло
піти й на запуск «Країни», стільки ж треба буде вкладати впродовж
найближчих 2-3 років, доки журнал вийде на самоокупність».
Песимістично оцінює перспективи нового журналу медіа-бізнес тренер Сергій Чернявський.
Каже, що перший проект «Видавничої групи «Нова інформація» – «Газета
по-українськи» на самоокупність досі не вийшов. «Наскільки мені відомо,
сьогодні жоден україномовний проект, котрий реалізується на всій
території Україні, а не тільки в західних областях, не є прибутковим,
включно з «Українським тижнем». Як виняток, можна назвати хіба що
«Контракти», які виходять двома мовами. Решта україномовних журналів -
переважно інвестиційні проекти, – зазначає Чернявський. – Можна казати,
що вони потрібні Україні для формування свідомості, але я маю великі
сумніви щодо того – чи вигідний це бізнес».
Директор рекламної агенції АІТІ
Олександр Гороховский
про новий тижневик уперше почув від «МедіаБізнесу». «Це теж багато про
що свідчить. Якщо видавці запускають новий проект і серйозно
розраховують на рекламний ринок – вони заздалегідь мають звертатися до
агенцій. А до нас ніхто не звертався», - каже пан Гороховский.
Медіа консультант
Вахтанг Кіпіані
застерігає, мовляв, нині зарано оцінювати журнал: «Чи буде він успішним
буде видно згодом. Єдине, що можна сказати зараз, Володимир Рубан
(головний редактор "Газети по-українськи", який також очолить "Країну")
має великий журналістський досвід і цілком очевидно, що його
видавництво робило розрахунки».
ТОВ "Нова інформація" засноване у
квітні 2005 року. З вересня 2005 року видає "Газету по-українськи".
Володіє інтернет-порталом http://gazeta.ua/