Липень 20, 2018
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Листопад 26, 2008

Андрій Партика: «Ми віримо, що криза буде короткою»

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

Через економічну нестабільність найбільший продавець непрямої реклами на телебаченні «Нова комерційна телегрупа» (НКТ - продає непряму рекламу на каналах ICTV, «Новий» та СТБ) змушений переглянути свої прогнози зростання прибутків в 2008 році з 30% до 17%. Новий прогноз міг бути й гіршим, якби не особливість ринку: основні спонсори на телебаченні -  алкогольні бренди - збільшили рекламні бюджети й частково компенсували згортання маркетингової активності інших категорій продуктів. Про ситуацію на ринку непрямої телереклами та про те, як розвивається компанія, «Медіабізнесу» розповів генеральний директор НКТ Андрій Партика.

- Влітку учасники ринку оцінювали прибутки «трійки» (Новий, ICTV, СТБ) від непрямої реклами у 2007 році в $10-15 млн. Це правильна оцінка?
- Недооцінили десь в 2,5 рази. Тобто минулого року «трійка» заробила більше $35 млн.

- Яким буде зростання цього року?
- Кінець року настільки динамічний - ми й зараз укладаємо контракти - що складно точно прогнозувати. За різними оцінками 15-20%. Ми розраховуємо, що це буде не менше 17%. Хоча, звичайно, це менше ніж те, на що ми розраховували в середині року. Тоді прогноз зростання був мінімум 30%, але економічна ситуація внесла свої корективи. Зараз ми спостерігаємо високу активність алкогольних брендів, і тут основну роль відіграють два чинники: по-перше, під час кризи люди більш схильні до вживання алкоголю, який відволікає від реальності. Є відомості, які свідчать про те, що вживання алкоголю зросло на 30%. До речі, тому й алкогольні компанії збільшили свої рекламні бюджети в той час, як решта категорій рекламодавців свої бюджети скорочують. По-друге, Кабмін ввів обмеження мінімальної ціни на алкоголь і топові бренди, які раніше не могли конкурувати з горілкою економ класу, тепер можуть розраховувати на збільшення споживання, а відповідно й зростання прибутку, і як наслідок – зможуть збільшити витрати на спонсорство.
 
- Яка частка спонсорства припадає на алкогольні компанії?

- Алкогольні компанії, якщо брати ринок загалом, дають 50-70%. Ми прагнемо стежити за тим, щоб у нас розвивались й інші категорії тому, що алкоголь належить до категорії жорстко регульованої продукції: одного прекрасного дня Рада прийме який-небудь закон і ми втратимо цілу категорію. Тому цифра, якою ми оперуємо - 50%. Можливо наступного року вона буде більшою. Є канали, які легко мають 70%. Після алкоголю другою великою категорією спонсорів є фармацевти.

- Яке співвідношення прямої реклами та спонсорства в загальному пирогу рекламних доходів телеканалів?
- Спонсорство - це лише частина того, що ми продаємо. Це найбільша й найстабільніша частина, але все-таки частина. Для порівняння, лише наші продажі спонсорства - це близько 15% того, що продає «Інтерреклама» для «трійки».

- Які категорії рекламодавців ще не достатньо активні в Україні, порівняно з більш розвинутими країнами?
-Є речі, які складно екстраполювати на наш ринок. В Європі давно заборонено рекламувати в зовнішній рекламі алкоголь і тютюн. Відповідно, там частка зовнішньої реклами від загальних прибутків становить 4%, а у нас близько 19% (докладніше на мал. 1). Наступного року картина зміниться - цигаркові гроші повністю зникнуть із зовнішньої реклами. У спонсорстві ще багато чого не врегульовано і багато що дозволено. Можна реалізувати багато такого, що Європі навіть на думку не спадає. На заході глобальні рекламодавці мають більший вплив, ніж у нас, як мінімум у категорії спонсорства. У нас ринок відрізняється. Рекламні групи на Заході контролюють іноді близько 95% ринку, а в нас цей показник нижчий. У нас є певний баланс.

- Зараз пряму рекламу на ICTV, «Новому» та СТБ продають «Інтерреклама» та «СтильС+». Вам цікаво продавати пряму рекламу на «трійці»?
- Нам цікаво й у нас для цього є все: ми закінчили роботу над програмним забезпеченням, ми постійно перебуваємо в такому режимі, з якого можна швидко стартувати, у нас є люди, є необхідні технології та бажання. А також є усвідомлення того, що чим більш масштабна структура будинків продажів, тим їм легше співпрацювати з рекламодавцями. Тим легше отримувати більше грошей від рекламодавців. Я дивився статистику по Європі - там до 2,5% (докладніше на мал. 2) від усього споживання витрачається на рекламу, а у нас тільки 1%. Нам є, куди рости. Потрібна лише ефективна технологія продажів. Розрізненість ринку не дуже цьому сприяє.

- «Інтерреклама» та «СтильС+» у свою чергу претендують на продаж непрямої реклами на каналах «трійки»?
- «Інтерреклама» та «СтильС+» до цього не готові. Теоретично їм би, звичайно, хотілося отримати і цей канал прибутку, але вони не мають уявлення ні про інструментарій, ні про методологію, за якою це робиться. Дутчин і Павленко - два дуже успішних менеджери і в боротьбі за бюджети вони просто молодці, але в спонсорстві... у них немає жодного інструменту, жодної людини, яка уміє це робити. Це, очевидно, набагато складніше, ніж продавати пряму рекламу. З іншого боку, враховуючи складність продажу прямої реклами, не варто недооцінювати вміння Дутчина і Павленко.

- Минулого року точились розмови про приєднання М1 до «трійки» і його продаж через НКТ.  Це питання ще розглядається?
- Так склалося історично, що М1 завжди продається самостійно. Дуже відрізняється сама політика програмування каналу: кліпи, маленькі програми і так далі. У М1 досить успішний комерційний відділ, а спонсорство на М1 - велика лояльність з боку генеральних продюсерів Валентина Коваля і Олександра Асаулюка. Думаю, що для М1 буде навіть складніше, якщо рекламу продаватиме посередник. Хоча, ми б дуже хотіли продавати непряму рекламу на М1 – це канал з надзвичайно сильним брендом і лояльністю глядачів. Ніде в світі немає такого музичного каналу з такими показниками.

- Ви задоволені рейтингами «трійки»?

- За цільовою аудиторією групи - 14-49 – «Новий канал» знаходиться на першій позиції вже два місяці – тобто з третьої позиції канал перейшов на першу. Думаю, що рік тому ніхто б не повірив, що таке можливо. У нашій телегрупі є лідер у сфері чоловічої аудиторії 25-45 років -  канал ICTV. Більшість алкогольних брендів орієнтовані саме на цю аудиторію. СТБ демонструє стрімку динаміку - приріст більш ніж 40% у порівнянні з минулою осінню. СТБ відзначився цього року дуже успішним шоу – «Танцюють всі».

- З якими ще каналами ви хотіли б працювати?

- Спонсорство можна купувати в тих каналів, в яких все добре з іміджем. Таких каналів дуже мало. Ми представляємо телевізійну групу «номер один» в Україні. Групу, яка показала найкращу динаміку. І в нас немає потреби представляти ще кого-небудь з точки зору спонсорства, окрім М1.

- Яка ймовірність того, що бюджети наступного року будуть зафіксовані в гривні?

- Зараз ринок обговорює це питання. Були пропозиції узяти об'єм ринку цього року, помножити його на 6,5 і зафіксувати в гривні. Телеканали не готові прийняти таку позицію, адже значна частка мовлення каналів знаходиться в імпорті. «Новий канал» і ICTV - лідери мейджорськіх закупівель і зараз в їх портфелях майже всі світові мейджори.

- Як, на ваш погляд, зміниться об'єм ринку в 2009 році?
- Зараз ринок обговорює валютне регулювання і його важко прогнозувати. У бюджеті країни 2009 року начебто закладено курс 7,0, а в контракті з МВФ 7,4. Коли я запитую в рекламодавців, який курс вони закладають в ціни товарів на полиці, мені відповідають, що 6,5. Найбільш песимістична оцінка майбутнього року - це ринок 2008 року в доларах, мінус 10%. Наша оцінка така: бюджети в доларах не повинні зменшитися в порівнянні з цим роком. Ми віримо, що криза буде короткою. Цю надію вселяють нам і слова представника місії МВФ в Україні про те, що вже друга половина 2009 року буде стабільною, в 2010 році – зростання!


 


 




Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть її й натисніть Ctrl+Enter