Грудень 13, 2017
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Грудень 26, 2008

Наталія Яременко: «Прочитавши передову статтю будь-якої газети, легко визначити – кому вона належить»

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

Інтерв'ю з директором «Комунікаційного альянсу» Андрієм Луцківим стало стимулом для дискусії серед читачів «МедіаБізнесу». Сьогодні ми наводимо позицію його конкурента – компанії «Моніторинг ЗМІ». Її генеральний директор Наталія Яременко оцінює нововведення запропоновані «Альянсом» і ділиться планами на майбутнє.

- Ваш конкурент «Комунікаційний альянс» наступного року обіцяє моніторити зовнішню рекламу, ТБ, радіо та пресу. Результати досліджень компанія наводитиме в одному стовбурі. Що Ви можете запропонувати на противагу?

- По-перше, ми не говоримо як хтось, що робитимемо щось і колись, а вже це робимо впродовж 9 років. Я вам можу сказати, яка мета у Андрія Луцківа, мабуть, він отримав пропозицію про партнерство від однієї з зарубіжних моніторингових компаній і намагається форсувати ринок всіх медіа. Але не потрібно забувати, що коли на ринку існують дві компанії, то покупці отримують можливість вибору, компанії одина одну підганяють, і також з'являється можливість демпінгу за ціною, від якої виграє споживач наших послуг.

У нас є досвід і чималий архів матеріалів, що стосуються ринку телереклами та преси. Це зручно, тому що будь-який клієнт, який, наприклад, хоче зайти на ринок, завдяки нашим даним може проаналізувати, як в цьому напрямку поводили себе конкуренти. Припустимо, якщо хтось хоче почати рекламу таблеток, у нас він може попросити показати йому, як себе рекламував Coldrex або «Аспірин УПСА». Ми йому дістанемо звіт і покажемо на відео – в чому полягала оригінальність ролика. Так само ми працюємо і з макетами в пресі та рекламними роликами на радіо.

- «Альянс» говорить про нововведення в сфері моніторингу – електронну обробку преси.

- Електронна обробка існує і у нас, і навіть є база відсканованих макетів видань за вісім років, чого до речі немає в «Альянсу». Вони обіцяють прискорити моніторинг видань, обробляючи їхні відскановані версії на комп'ютері. У нас була думка запустити щось подібне, але ми вчасно зрозуміли, що трудомісткість буде тією ж.

- Але на заході моніторинг працює саме в такому форматі.

- Так, і я вам поясню чому. Тому що на заході практично за копійки можна легко отримати в будь-якому виданні PDF-версію. Звичайно, з нею працювати зручніше. Але для цього вам не потрібно розшивати газети й сканувати. В той же час, ні у нас, ні у них немає такої божевільної автоматизації, щоб цю газету просканувати й у вас відразу випала Excel таблиця з класифікацією. Це все треба робити вручну.

- Видавничі будинки, які працюють в Україні, не готові продавати PDF напередодні виходу? Вони менш оперативні?

- Ні. Зараз вони просто бояться, що від них піде аудиторія. Нам було б значно легше працювати, якби вони за невелику суму погоджувалися розлучатися з макетами своїх видань.

- Свого часу Ви відмовилися від моніторингу зовнішньої реклами. Це невигідне заняття?

- Моніторинг зовнішньої реклами у мене на 50 відсотків компенсувався грошима телебачення. А це – величезна сума. Так, був час, коли ми хотіли досягти високого рівня і заявили, що для поліпшення якості послуги фотографуватимемо всі рекламні щити. Ми вважали, що таким чином переможемо UMM. Але UMM теж почав фотографувати всі щити. Зрештою, виграли тільки люди, які отримували зарплату з двох стовбурів: у нас, і в наших конкурентів. Скажу більше: оператори, які у мене займаються моніторингом ТБ і радіо, – працюють і у наших конкурентів в «Комунікаційному альянсі». У них – в першу зміну, а у мене – в  другу.

-  Наскільки об'єктивну картину дають нині існуючі дослідження зовнішньої реклами?

- Колись у нас був проект з оптимізації моніторингу зовнішньої реклами. Ми пропонували розмістити на перехрестях камери. Їхнє встановлення по Києву коштувало б в ті часи $64 тис. і дало б можливість підрахувати – скільки транспорту та пішоходів пересувається, скільки людей бачать ту або іншу рекламу. Це було хороше рішення: адже поставити під щитом на п'ять хвилин інтерв'юєра та встановити камеру – різні речі. Але ринок не був готовий оплачувати такі дослідження.

- Яким буде 2009 рік для моніторингових компаній?

- Я спілкувалася зі всіма видавничими будинками. Всі насторожено ставляться до першого кварталу: він буде важким. Ніхто не може зрозуміти, як виглядатиме ринок і яким чином він, врешті-решт, виявить себе, окрім коливання долара. У другому кварталі ситуація проясниться. Стане зрозуміло: які бюджети, в які медіа надходитимуть. Ось зараз, наприклад, я була в «Автоцентрі». У них все поки що непогано: багато охочих розміщувати рекламу автомобілів. А, припустимо, у видань, які пишуть про нерухомість, ситуація важка. Багато хто «схуд» в чотири-п'ять разів, а деякі навіть призупинили випуск в грудні.

- Вам цікавий моніторинг Інтернету?

- Так, дуже. І там роботи ще непочатий край. Наприклад, фірма Gemius, яка виграла тендер з дослідження Інтернету, взялась за відстежування рейтингу сайтів. А для ринку важливим є, перш за все, моніторинг реклами в Інтернеті. Минулого року я виходила з такою пропозицією, але чомусь тоді всі поопускали оченята. Розумієте, у нас багато гравців ще не навчились виконувати взяті зобов'язання на сто відсотків. До того ж, в українському Інтернеті немає навіть щонайменшої можливості контролювати виконання зобов'язань, а якщо немає обліку, – попиту теж немає.

- Ви повторно будете пропонувати такий варіант ринку?

- Я розмовляла з Андрієм Колесниковим (директор дослідницької компанії Cortex – авт.). Він сказав: «Нам це не цікаво». А робити цей моніторинг для себе я не буду.

- Яка орієнтовна ціна такого дослідження?

- Ми прикинули, що навіть якби всі ті, хто зараз працює в рекламі Інтернету, платили близько $300 в місяць, то це покривало б витрати. Адже в цьому проекті людський чинник не бере участі. Тут моніторинг можна здійснювати за допомогою робота-шукача. Необхідні лише інвестиції, щоб допрацювати його для українського ринку. Проблема в тому, що роботи, які працюють на російському ринку, не розпізнають українську орфографію.

- Що Ви плануєте змінювати в технології моніторингу?

- Нещодавно до нас звернулася австрійська фірма Media Inside. Вони працюють в сфері розпізнавання відео й аудіо, у них є дуже цікаві ідеї, які ми, можливо, втілимо. І якщо новий телевізійний тендер був би зараз, думаю, ми взяли б участь.

- Зараз серед компаній, які моніторять ЗМІ, багато структур, що працюють на політиків. Вони відсіюватимуться з ринку?

- Вони не відсіюватимуться доти, доки ми не оберемо президента, і доки у нас не стабілізуються відносини між Верховною Радою, президентом і Кабміном. Зараз компанії з моніторингу ЗМІ є у Міністерства внутрішніх справ, фонду «Україна 3000», БЮТ, «Наша Україна», Секретаріату Президента. Плюс є такі компанії як «Контекст-Медіа», «Інтермедіаком», «Комінформ», ми також надаємо послуги...

- Наскільки об'єктивними є дані моніторингових структур, що належать партіям?

- Вони відстежують інформацію за ключовими словами. Природно, їхні дані моніторингу повідомлень найбільш оперативні, щоб і партія, і оточення, і Верховна Рада могли вчасно реагувати на інформацію, що з'являється. Адже, коли з'являється одне повідомлення в ЗМІ, то воно поширюється з блискавичною швидкістю. І все залежить від того – чи потрібно, щоб воно стало значущим і важливим, або ж його краще придушити в зародку та прибрати. Наша громадська думка залежить від кількості грошей в мішку, які надходять в ті або інші медіа. В основному всі сюжети замовні. Прочитавши передову статтю будь-якої газети, легко визначити, кому вона належить – блакитним, помаранчевим чи білим.

- Яка ситуація на російському ринку?

- У Росії є чотири великі компанії, які постачають ці дані на ринок: TNS, якій свого часу, вдалося долучити до замовників і Кремль, «Медиалогия», WPS, RPRG. Але Росія це дуже глибокий ринок. Його вистачить на десятки моніторингових компаній, повірте. В Україні ситуація є іншою.

 



Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть її й натисніть Ctrl+Enter