Май 24, 2017
МедиаБизнес
Пользователь
Пароль
 
ТВПрессаРадиоНаружкаКиноDigitalAmbient
НОВОСТИ
Главная  /  Рубрики
Март 14, 2017

Чверть телерадіокомпаній Півдня та Сходу не розказали про своїх власників

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Версия для печати

Лише 73% телерадіокомпаній Півдня та Сходу України опублікували інформацію про своїх власників — дослідження ІМІ

Лише 73% телерадіокомпаній Півдня та Сходу України належним чином опублікували інформацію про власників та структуру власності на своїх сайтах. Про це свідчить дослідження ІМІ.
 
Нагадаємо, оприлюднювати інформацію про власників та структуру власності на своїх сайтах  зобов’язуються відповідно до положень п. ї) ч. 1 ст. 59 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.
 
Експерти  ГО "Інститут Масової Інформації" аналізували сайти ЗМІ (для преси — вихідні дані випусків газет), а також відповіді на запити від редакцій у січні-лютому 2017 року.
 
Що стосується онлайн-видань, дані про власників — конкретні прізвища, назви компаній-власників тощо — було зазначено на сайтах лише 37% онлайн-видань у регіонах, що підлягали моніторингу.
У друкованих медіа повні вихідні дані містили тільки 23% газет у південних та східних регіонах України. У більшості бракувало певної інформації, що вимагається ЗУ “Про друковані ЗМІ (пресу) в Україні”, наприклад, прізвища відповідального за випуск, головного редактора, ціни, адреси видавця тощо.
 
В середньому редакційні принципи та стандарти були опубліковані лише у 14% медіа. Зокрема, ІМІ особливо відзначає “Миколаївський центр журналістських розслідувань”, який надав на запит ІМІ копію редакційної політики та окремо прописаних настанов з журналістської етики, а також “Новости Донбасса” та “Громадське Донеччини”, в яких опис журналістських стандартів редакцій опублікований на сайтах. При цьому лише 17% телерадіокомпаній опублікували свої редакційні статути, які мають бути оприлюдненими відповідно до ч. 6 ст. 57 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.
Фінансова інформація про діяльність ЗМІ виявилась доступною на сайтах 20% ЗМІ, що підлягали моніторингу. Зокрема, це була інформація про джерела походження доходів, прибутки від реклами, дані про закупівлі ОДТРК або й повні фінансові звіти.
 
Найкращий рівень прозорості було зафіксовано на телебаченні і в друкованих медіа (3,8 бала з 7, згідно з методологією ІМІ), гірше дотримується прозорості радіо (3,6 бала з 7), найгірше — онлайн-видання (лише 2,7 бала з 7).
 
Серед регіонів, які підлягали моніторингу, найкраща ситуація з прозорістю медіа виявилася на Донеччині і в Харкові (4,1 і 3,9 бала відповідно, з 7 максимальних), найгірша — на Луганщині та Одещині (по 2,8 бала з 7).
 
Варто зазначити, що лише 32 з 161 проаналізованого ЗМІ надіслали хоча б якусь відповідь на запит ІМІ. Більше сприяння в дослідженні виявили газети та онлайн-ЗМІ — з них відповідь надіслало кожне четверте видання, а з телебачення та радіо — лише кожне десяте.
imi-sud.png
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Дослідження проводилося протягом січня-лютого 2017 року у 8 містах Півдня та Сходу України — Харків, Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Миколаїв, Херсон, Донеччина (Краматорськ, Маріуполь), Луганщина (Сіверодонецьк). Експерти ІМІ оцінили 161 медіа на предмет доступності для аудиторії інформації про: власників, менеджмент, контакти, охоплення аудиторії, редакційну політику ЗМІ та фінансової інформації про ЗМІ. Детальніше з методологією дослідження можна ознайомитись на сайті ІМІ.
Дослідження проводилось  ГО “Інститут масової інформації” за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID)  







Rambler's Top100 Если Вы заметили ошибку, пожалуйста, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter